середа, 9 березня 2016 р.

Діагноз: «Відсутність відчуття щастя. Синдром інформаційної втоми.»


Діагноз: «Відсутність відчуття щастя».
  
Симптоми: постійні скарги на життя, незадоволеність, дратівливість, втома, пасивне ставлення до життя, відсутність мотивації, сонливість. В поведінці відображається звиканням до поганих новин, життя в очікуванні лиха. Спостерігаються скарги на життя, навіть втрата інтересу.
Хвороба є достатньо розповсюдженою. Виклик є можливої передачі цього вірусу своїм друзям, близьким. Існують навіть випадки спадкової передачі у формі звичок, поглядів на життя, установок. Характеризується звиканням мозку до пасивності та розгубленості у потоці інформації. Докладаються надмірні зусилля для аналізу непотрібних фактів, в той час як пріоритетні факти залишаються непоміченими.  
Причини: інформаційна втома, інформаційний фаст-фуд, синдром інформаційної втоми.
Синдром інформаційної втоми.
Наявність різноманітних технічних гаджетів, мобільного Інтернету дає нам можливість постійно перебувати в інформаційному потоці, тому наш мозок «переїдається» новинами друзів у соціальних мережах, блукає у мережі, слідуючи імпульсу, отриманому від інтригуючого заголовку статті. 
Синдром інформаційної втоми – це відчуття перевантаженості фактами та інформацією, що із часом навіть відображається на фізичному самопочутті людини. Перебуваючи у потужному потоці інформації, наш мозок постійно працює із тим, щоб її опрацювати, справитися із її навантаженням. Хоча насправді 99% із цієї навали фактів насправді не є йому потрібними. І поки мозок «бореться»  - він знижує здатність концентруватися, критично мислити, розвиває пасивність та апатію, відчуття безпорадності. І найгірше – мозок настільки зайнятий аналізом яскравих світлин, що він забуває про свої пріоритети, цілі, потреби і для найважливішого не залишається ресурсу. Наш інформаційний простір настільки заповнений «інформаційним фаст-фудом», що ми просто губимось у ньому і уже втрачаємо здатність в інформаційному просторі фільтрувати те, що нам потрібно.
Інформаційний фаст-фуд.
В 1983 році Карл Дженсен, автор журналістського проекту про інформаційні війни, відкрив таке поняття як «інформаційний фаст-фуд». Цим терміном він описав непотрібну, некорисну, банальну, одноманітну інформацію, котра відволікає увагу людей від важливих пріоритетів, котрі насправді потребують уваги.
Інформаційний фаст-фуд.
1.     плітки про політиків, поїздки, одруження та дітей знаменитостей;
2.     новини, котрі повторюються у різних виданнях, але під різними заголовками. Типово, що ці заголовки розпочинаються із запитання, котре викликає інтерес. Коли відкриваєш сторінку, то у статті звичайно немає жодних конкретних фактів.
3.     новини шоу-бізнесу;
4.     мода, спорт;
5.     гороскопи;
6.     різноманітні реаліті-шоу.
Інформаційний фаст-фуд зазвичай є яскравим, модним, популярним , але він не сприяє пізнавальній роботі мозку, він просто робить його лінивим і мозок уже не шукає відповіді на свої питання, а все більше посилює звичку поглинати інформацію.
Лікування:
Терміново припинити займатися «інформаційним переїданням»:
1.     Перегляд своїх цілей, пріоритетів, планів, вподобань. Можливо навіть скласти для себе список речей, котрі приносять задоволення і розвивають.
2.     Фільтрування інформаційних відповідності інформаційних джерел на тему відповідності своїм життєвим пріоритетам.
3.     Розвиток уміння «ловити» потрібну інформацію, котра розвиває бажання пошуку, а не притуплює відчуття життя.
4.     Створити навколо себе позитивне інформаційне коло – оточити себе фактами, котрі підтримують баланс, налаштовують на оптимістичний лад, розвивають віру у себе та свої сили.
5.     Відслідковувати та помічати хороші новини кожного дня, котрі приносять щастя.
6.     Займатися тими справами, котрі приносять задоволення. Усвідомлювати свої потреби – і робити інформаційний вибір у свою користь.

2 коментарі: